Thursday 3 August 2023

Sesi Sharing BFM Group. Tak Penat Ke?

 Setiap minggu, MT BFM Group akan organize sesi sharing untuk semua ahli kariah & luar kariah.


Seboleh mungkin, aku akan cari masa untuk hadir.



Ada member tanya, “Ko memang wajib ke kena paksa hadir setiap minggu? Tak rasa membazir ke?


Biasanya aku senyum, kenyit mata & akan jawab,

“Tak wajib hadir pun MAJLIS ILMU ni..



Aku ambil Inisiatif diri aku sendiri untuk upgrade diri sendiri. Takde sapa paksa. Kalau aku join sesi ni, at least aku akan dapat;

1 ✅ Ilmu drp mereka yang berpengalaman. Ilmu ni kalau Google pum memang takkan jumpa, kena dok bertalaqqi baru ko fahami.


2 ✅ Jumpa sahabat2 yang ada passion yang sama walau berlainan background.
Ada doktor, ada banker, ada engineer, ada guru PK, ada suri rumah, ada full time financial consultant.


3 ✅ Dapat recas energi. Yang ni subjektif. Susah nak explain benda2 tak nampak ni.
Aku perasan, dr pagi membawa petang, aku kerja. Penat kan?



Then bila jam 8 mlm masuk dengar sesi perkongsian mahal kak Haz Rien sampai jam 10, rasa otak refresh. Semangat baru. Rasa penat hilang.

Ko pukul 10 mlm pn dah membongkang kepenatan kan?

Jadi kat mana berlaku pembaziran? Parking pn rm1 je😆
Kalau nak citer untung, memang banyak.

Kalau rasa tak puas hati dgn bonus yang bos bagi tu, come join us.😆

Lain-lain untung tu, aku share selepas sesi Mid Year Review Meeting BFM Sabtu ni.”

Member aku tu angguk laju2 je. Tak pasti la dia faham ke tak.


Korg faham tak apa yang aku cuba sampai kan?

Sempat lagi sapa2 yang rasa nak join & ambil tahu apa game di Buss ni.
Roger saja 017-2101282

Side Income Hustler

No comments:

Post a Comment