Tuesday 20 June 2023

Hadiah Hari Bapa

Sebagai seorang bapa, tak pernah minta untuk dirai pada Hari Bapa / Father's Day atau Hari Lahir. Cukuplah sekadar dihargai dan diingati setiap hari. Percayalah, mana-mana bapa di dunia ni akan rasa sebegini. Tak mengharap.


Tapi, apabila mendapat kejutan di hari tertentu sebegini especially Father's Day, pasti akan ada rasa sebak dan terharu. Begitu gak dengan aku. 

Since Dayyan dan Danish pun dah makin membesar dan matang, diorang dah tahu wish-wish ni semua. Of course dengan perancangan oleh mommy diorang gak.

Ahad lepas, lepas aku selesaikan solat Subuh, Dayyan dan Danish datang dan hulurkan 'hadiah istimewa'. Coklat Ferrero Rocher dan hadiah Hari Bapa. Wallet jenama Fossil ni memang aku tahu dah dibeli dari awal. Cuma tak tahu lak bila aku akan dapat. Risau gak mommy nak mencari hadiah yang aku tak minat..hahah..

Jadi, untuk memeriahkan suasana, aku saja buat-buat tak tahu depan anak-anak. Konon-konon terkejut dapat hadiah tu. Diorang mestilah lagi happy sebab berjaya buat ayah mereka happy.


Coklat tu semestinya untuk dimakan bersama.

Since hari ni Ahad, dan dah plan untuk ke Sunway Pyramid, diorang nak belanja makan tengah hari lak. Tempat diorang decide, aku ikutkan saja.

Seperti dijangka, Nandos menjadi pilihan mereka. Aku ON saja, semua boleh telan. Budak-budak nak kena tengok selera mereka gak. Yang penting, semua happy.


Alhamdulillah, dengan kudrat 5 orang ni, kami berjaya licinkan seekor ayam bersama Chips. Oh ye, setiap kali datang Nandos, kami pasti akan pesan Yogurt Icecream dengan harga lebih kurang RM7..tapi REFILLABLE! So, boleh topup banyak kali sehingga semua puas hati!

Terima kasih pada anak-anak dan isteri yang raikan hari ini. insyaAllah semoga keluarga ini terus bahagia bersama hingga syurga. 

Terima kasih kepada korang yang 'amin'kan doa ni.. :-)





No comments:

Post a Comment