Sunday 12 April 2020

Black Out Jam 12 Pagi

Tengah malam semalam, tepat jam 12.01 pagi, bekalan elektrik rumah terputus. Aku ingat ingat balik, bil TNB takde pun tertunggak. 

Tengok jiran-jiran pun sama. Black Out. 

Panas. Bahang mula terasa. Tak boleh lelap dah. Dayyan dan Danish pun bangun. Tanya kenapa daddy OFF kipas?

“Dah dah. Pakai baju, masuk kereta..”

Aku start enjin kereta, turunkan cermin tingkap dalam 1 inchi & switch ON aircond. Nyaman. Diorang pun dah boleh lena.

Dalam jam 1.40 pagi, bekalan elektrik kembali pulih. “Ok ok bangun..” aku kejutkan diorang.

“Dah sampai kampung ke ddy?” tanya Dayyan.

Ye, dah sampai. 
Tapi diorg kembali lena. Aku pendekkan cerita, dengar kudrat yang sedang keletihan, aku angkat naik katil masing-masing.

Aku sambung tidur.
..........
Belum sempat aku angkat takbir solat Subuh, terdengar tempikan & lolongan Dayyan & Danish..

“Ini bukan kampung!!! Takde Nekmi pun..ini kat rumah kita..nak balik rumah Nekmi..” 

Lalu menangis & berteriakan la dua dua hero aku bagai esok hari raya tapi kita masih di sini..

Perintah Kawalan Pergerakan

No comments:

Post a Comment